Jul 25, 2014

10 Bahasa Tamil Yang Tidak Semua Rakyat Malaysia Faham



1. Dei � Perkataan kepada seseorang yang melakukan atau mengatakan sesuatu yang bodoh, bangang atau mengarut.

e.g. � Lee berlari menuju ke tandas untuk menunaikan hajat, tapi malangnya dia tersalah masuk tandas wanita.

Respon aku: �DEH!!

2. Poda & Pode � Poda bermaksud, Blah kau lelaki dan Pode bermaksud , blah kau perempuan.

e.g. � Aku tak mahu jumpa kau lagi. PODA atau PODE!

3. Elek � Elek digunakan untuk mengatakan �tidak tahu�.

e.g. � hey bro, ada nampak iphone aku?

Respond aku: �Elek�

4. Sapade � Digunakan untuk kata ganti makan.

e.g. � Anneeeee, order sapade sini !

5. Anne/Anna � Ini adalah perkataan tamil bagi �Bro�.

e.g. � Annnee, teh tarik satu!

6. Kunji � Perkataan bermaksud �batang� dalam bahasa tmail.

e.g. � Kecil doe kunji ko.

7. Thani � Bermaksud air dalam bahasa tamil. Tapi di malaysia Malaysia, kita gunakan untuk alcohol.

e.g. � Eh bro, malam ni thani ah?

8. Pundek � Perkataan kegemaran rakyat malaysia yang bermaksud �alat sulit wanita�.

e.g. � pundek kau, aku pakai baju pun ko tangkap gambar ke!!

9. Thangachi � Perkataan sopan bagi adik perempuan. Tapi di malaysia, kita selalu gunakan untuk kawan lelaki dan permepuan.

e.g. � Hey thangachi, apa buat!

10. Macha � bermaksud brother-in-law (wifes brother). selalunya digunakan untuk memangil kawan.

e.g. � Macha, nak ikut pergi makan malam ni?

Via-TheVocket

Unknown

Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

0 comments:

 
biz.